Sport organizations and their requirements are in informative support


Попов М.Л.
к.э.н., доцент кафедры менеджмента в социальной сфере Института управления, экономики и финансов
popov.m.l@mail.ru
Образовательная организация: Казанский (Приволжский) федеральный университет
Ибрагимова Г.М.
ассистент кафедры менеджмента в социальной сфере Института управления, экономики и финансов
guliyk@yandex.ru
Образовательная организация: Казанский (Приволжский) федеральный университет
Геркина Е.А.
ассистент кафедры менеджмента в социальной сфере Института управления, экономики и финансов
gerkina_elena@mail.ru
Образовательная организация: Казанский (Приволжский) федеральный университет

Ключевые слова: sport, sports organizations, sports clubs, information systems, information resources

Аннотация: Creation and implementation of the information system of the sports organization, as well as a set of its features depends on a number of conditions and factors - the scale of the sports organizations; sport (individual or team); the presence and number of fans; the need to work with partners and sponsors; competitiveness; requirements to simplify or streamline internal business processes of the organization. The article revealed the specifics of information systems for professional sports clubs.

Список литературы:

1. Federal law dated 04.12.2007 N 329-FL (ed. from 02.06.201) "On physical culture and sport in the Russian Federation" – the Official website. - mode of access: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_73038/ free. (accessed 20.06.2016)

2. Komogortsev V.I. Approaches to the classification of services of physical culture and sports organizations // journal of Russian entrepreneurship. 2016. No.4.

3. Galkin V. V. Economics of sports and sports business/ - KnoRus, 2009. – No. 89.

4. Tuganova E.A. The Role of media in information society // Information technology in the economy and the education system collection of materials of international scientific-practical conference. Bratislava. 2013. – P. 124

5. Zolotov M.I., Kutepov M.E., Kuzin V.V. Management and Economics of physical culture and sport: study guide. Moscow: Akademiya, 2010.

6. Bashminov A.V. building an information system for managerial decision-making in sport organizations // Modern trends in Economics and management: a new look. 2014. No. 30.

7. Izbekov Y.S., Petrov V.N., Vasiliev A.A., Thelin, I.S. Information systems: Textbook for universities. SPb: Piter, 2011.

8. Tuganova E.A. The modernization resources of the media in the development of innovative economy. Scientific-practical publication: Collection of scientific works. Issue XVI / Under of the scientific editorship of L.A. Bulochnikova. M.: Russian Academy of business; Agency press "Science and education", 212. – P. 239.

9. Philip Kotler, John Bowen. Marketing. Hospitality. Tourism. M.: Yuniti-Dana, 2009.

СВЕДЕНИЯ ОБ АВТОРАХ:

Попов М.Л. – к.э.н., доцент кафедры менеджмента в социальной сфере Института управления, экономики и финансов КФУ, popov.m.l@mail.ru;

Ибрагимова Г.М. – ассистент кафедры менеджмента в социальной сфере Института управления, экономики и финансов КФУ, guliyk@yandex.ru;

Геркина Е.А. – ассистент кафедры менеджмента в социальной сфере Института управления, экономики и финансов КФУ, gerkina_elena@mail.ru

Показать полный текст